5 nawyków, które pomogą zwiększyć produktywność

zwiększyć produktywność

Narzekasz na niską produktywność? Pomimo wielu godzin spędzonych nad pracą nie posuwa się ona do przodu? To problem, który wymaga rozwiązania. Przeczytaj artykuł i poznaj 5 skutecznych nawyków wspierających Twoją produktywność.

1. Nie daj się prokrastynacji

Zwlekanie z zabraniem się do pracy jest nazywane prokrastynacją. Aby zwiększyć produktywność, jak najszybciej przystępuj do realizacji zadań. Ich opóźnianie i przekładanie nie ma większego sensu – później może zabraknąć czasu i sił, żeby wykonać je dobrze.

  • Wypracuj system drobnych nagród za efektywną pracę, której nie odkładasz na później.

2. Planuj

Podstawą efektywności jest optymalnie nakreślony plan. Niezależnie od Twojego zawodu najprawdopodobniej jesteś w stanie zaplanować pracę na najbliższy dzień. Przekonaj się, że warto to robić.

  • Wykonaj listę zadań na kartce lub w aplikacji (np. Trello) z podziałem na godziny i konkretnymi punktami do odkreślenia.

3. Wyłącz powiadomienia

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe i aplikacje mobilne są “pożeraczami czasu“. Przychodzące powiadomienia skłaniają do przeglądania wpisów, oglądania materiałów wideo czy grania.

  • Aby skupić się na wydajnej pracy, wyłącz powiadomienia w ustawieniach smartfona i w miarę możliwości odłóż go na bok.

4. Patrz na zegarek

Aby zwiększyć produktywność, miej czas pod kontrolą. Wymaga to nie tylko trzymania się wyznaczonych w planie godzin (np. wstawania, rozpoczynania i kończenia pracy, minut na odpoczynek czy posiłek), ale również sprawdzania, w jakim tempie idzie praca.

  • Pomoże Ci aplikacja “pomodoro timer”

5. Wyznaczaj sobie cele

Pracodawca lub zleceniodawca powierza konkretne zadanie do wykonania, ale to nie jedyny cel Twojej pracy.

Codzienny trud jest okazją do rozwoju osobistego, zarabiania pieniędzy i innych, niematerialnych korzyści. Lista mniej lub bardziej priorytetowych celów do zrealizowania ułatwia znalezienie w sobie sił i motywacji.

  • Spisuj cele zarówno w krótszej, jak i dłuższej perspektywie, korzystając np. z metody SMART.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry